Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řešení rizikového chování školním metodikem prevence
Bělašková, Terezie
Bakalářská práce se zabývá tématem řešení rizikového chování školním metodikem prevence. Popisuje rizikové chování, které se vyskytuje na Středních odborných školách, zároveň přibližuje funkci a roli školního metodika prevence v souvislosti se školním poradenským pracovištěm, jakým způsobem lze rizikovému chování předcházet pomocí prevence a preventivních programů. Dále vymezuje definici konkrétních typů rizikového chování. Praktická část je zpracována pomocí kvalitativního výzkumu metodou polostrukturovaného rozhovoru, kterého se zúčastnili tři metodikové prevence ze Středních odborných škol a učilišť. Výsledky jsou analyzovány pomocí otevřeného kódování, které zahrnuje rozdělení dat do čtyř kategorií, které jsou hlavními objekty výzkumu.
Změny ve školním preventivním programu rizikového chování v období distanční výuky na vybrané základní škole.
Kučerová Císlerová, Marie ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Diplomová práce Změny ve školním preventivním programu rizikového chování v období distanční výuky na vybrané základní škole" se zabývá analýzou školního preventivního programu před a v průběhu pandemie Covid-19. Práce je strukturovaná do dvou částí. První, teoretická část se věnuje základním pojmům, jako je například prevence, preventivní program, metodik prevence a další. Druhá, praktická část popisuje realizované výzkumné šetření, které proběhlo ve dvou krocích. Nejprve proběhla analýza preventivního programu. Především byla věnována pozornost změnám, vývoji, procesu tvorby a příčinám změn v daném programu v průběhu posledních 3 let. Následoval hloubkový rozhovor s metodičkou prevence, který doplnil, ale také objasnil přístupy a změny v programech prevence. Právě období distanční výuky poukázalo na aspekty vedoucí ke změnám v preventivních programech na vybrané škole, ale také na jistou nepřipravenost při prevenci rizikového chování v jiném prostředí. Změny na základě analýzy a rozhovoru jsou shrnuty v závěrečné části práce. Práce by mohla být jistým vodítkem k tvorbě preventivního programu rizikového chování v případě realizace výuky distanční formou.
Primární prevence alkoholu u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
DVOŘÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá problematikou konzumace alkoholu u dětí a mládeže. První kapitola popisuje alkohol a jeho vliv na zdraví, poskytuje přehled o pití alkoholu v České republice jak u dospělých, tak u dětí a mládeže. Pojem žáci se speciálními vzdělávacími potřebami je zde vysvětlen a pozornost je zaměřena na žáky s ADHD. Následuje seznámení se systémem primární prevence v České republice. Práce přibližuje metodiky pro práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a identifikuje základní dokumenty a metodiky, z kterých lze vycházet při tvorbě preventivních programů pro školské prostředí. Cílem práce bylo navrhnout pro školní prostředí selektivní program primární prevence předcházení užívání alkoholu zaměřený na žáky s ADHD. Vytvořený preventivní program by měl žáky naučit alkohol odmítnout, přinést informace o následcích jeho konzumace a zvýšit celkové povědomí o jeho špatném vlivu na lidský organismus. Jeho cílem je také snaha o zlepšení komunikace a hledání řešení v jejich mnohdy nespokojeném stylu života. Celkově se program snaží o rozvoj komunikace, poznávání druhých lidí, řešení negativních událostí či konfliktu. A hlavně na poznávání sama sebe.
Minimalizace rizikového chování na kolejní škole
Haspeklová, Elen ; Čedík, Miloslav (vedoucí práce) ; Žáčková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice rizikového chování ve specifickém prostředí kolejní školy. Teoretická část představuje první školu kolejního typu v České republice - Open Gate - the boarding shool. Popisuje ojedinělý systém výchovné a preventivní péče, který byl převzat a částečně přetvořen od britských boarding shool. Praktická část je zaměřena na výsledky z preventivních programů a osobních dotazníků v Open Gate. V závěru je vyhodnocená efektivita vlivu kolejního prostředí na vznik a vývoj rizikového chování student.
Pozice školního metodika prevence a změny v jeho činnosti
Kubovčiaková, Helena ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Školní metodik prevence (v této práci též "preventista") má ve školním prostředí klíčovou úlohu v úspěšném předcházení rizikovému chování. Jeho funkce prošla od doby svého vzniku změnami, stejně tak kontext jeho působení. Tato práce se soustředí na proces vývoje role preventisty a na změny, jež ovlivnily aktuální pozici školního metodika prevence. Rovněž nastiňuje aktuální problémy pojící se s výkonem funkce školního preventisty. Teoretická část uvádí platný legislativní rámec, v němž se školní metodik prevence pohybuje, i legislativu dřívější, a upozorňuje na možná úskalí některých právních norem. Dále zařazuje osobu ŠMP do vnitroresortního systému školní prevence i šířeji do meziresortní organizace prevence. Pro lepší pochopení současné situace otevírá teoretická část práce pohled do historie prevence v České republice, resp. ČSFR a dřívějších zřízeních. Charakterizuje základní pojmy spjaté s osobou školního metodika prevence, tj. primární prevence, rizikové chování aj. Zásadní část je věnována širšímu poznání osoby školního metodika prevence prostřednictvím pohledu na vývoj jeho funkce a potřebné vzdělání. Práce se zaměřuje na otevírání otázek týkajících se preventisty a jeho činnosti, nevyhýbá se tedy ani aktuálním problémům. Praktická část analyzuje Vyhlášku č. 72/2005 Sb., tj. základní...
Srovnání programů prevence šikany v České republice a v zahraničí
MARTINKOVÁ, Barbora
Práce je zaměřena na české a zahraniční programy prevence šikany, které mezi sebou porovnává a zhodnocuje jejich výsledky. V úvodu práce je popsána problematika šikany a prevence, dále následuje popis vybraných českých a zahraničních programů prevence šikany. V druhé části práce jsou na základě daných kategorií všechny vybrané programy porovnány. V diskuzi můžeme nalézt posouzení českých a zahraničních programů, doporučení pro programy prevence šikany v České republice a jejich také jejich nedostatky. Z výsledků bude možné určit kvalitu českých preventivních programů týkajících se šikany oproti zahraničním. Zároveň bude možné navrhnout, jestli a v čem je potřeba české preventivní programy zlepšit, co zachovat, jaké ze zkoumaných programů je nejlepší aplikovat na školách, případně jaké programy týkající se šikany v česku chy-bí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.